KommunikerBedre opstod, da to journalister og en komiker gik sammen om en fælles passion for at undervise og formidle. Vi kan simpelt hen lide det.
Siden er flere kommet til, og en enkelt er faldet fra. KommunikerBedre består i dag af to partnere og et netværk af undervisere, kommunikationseksperter og andre fagfolk, som løfter i flok efter behov.
Lars Møller
Jeg er vel ved at være en gammel rotte, eftersom jeg har arbejdet med efteruddannelse og udviklingsprojekter det meste af min karriere. Efter et år Journalisthøjskolen fik jeg min første opgave med training of trainers på Cambodia Communication Institute. Siden har jeg specialiseret mig mere og mere i pædagogisk udvikling og underviser ofte andre undervisere i at undervise, både på uddannelsesinstitutioner herhjemme og på universiteter rundt om i verden.
Siden 2011 har jeg specialiseret mig i at udvikle og undervise i dokumentation og mål, især inden for det psykiatri og handicap-området. Et andet speciale er at undervise i sprog og kommunikation – “Skriv bedre. Kom til sagen! Kommuniker, så modtagerne forstår det”. Men grundlæggende er jeg reporter og skriver gerne artikler, laver nyhedsbreve og sommetider bøger.
Endelig er jeg certificeret uderviser i oplevelses- og erfaringsbaseret læring fra David Kolbs “Institute for Experiential Learning” i Cleveland, USA – og stolt over det. David Kolb er min helt.
Jan Svarrer
Det er over 10 år siden, jeg begyndte at arbejde alvorligt med humor og kommunikation. Som komiker har jeg altid vidst, at humor virker i mange flere sammenhænge end på scenen. Min primære levevej er entertainerens; jeg har mit eget show, jeg har den musikalske komikertrio ”Bramsen, Amstrup og Svarrer”, og jeg skriver revytekster og står også selv på scenen en gang i mellem. Endelig optræder jeg som musiker, solo eller i skæve shows sammen med folk som Mek Pek og Anders Erboe.
Som cand. mag i dramaturgi ved jeg noget om, hvorfor vi kan bruge musik og humor også i seriøs kommunikation – og hvordan. Det begyndte med, at jeg lavede rock’n roll teambuilding for virksomheder, siden kom foredrag og pep-talk til, og i dag har jeg sammen med mine kommunikations-kollegaer efterhånden udviklet en hel kursusrække i at bruge humor professionelt, i at fremme kreativiteten og i at få mere personlig gennemslagskraft.